torsdag 4 februari 2010

Vardagsrum


Så här har vi det hemma hos oss i vårat vardagsrum. Försöker hålla det vita vitt men det är svårt med tanke på en 3 åring och 2 kattor. Vi har ju också ständiga byggprojekt som dammar en del. Men på något sett så är det ändå värt besväret :) Eftersom vi har golvvärme i hela plattan så intalade alla snickare oss att golvplank ej var ett alternativ Jag fick helt enkelt ge upp kriget om vita fina golv och istället gå med på 2 stavig ekparkett. Nu efter lite forskning så har vi förstått att det ej är helt omöjligt med furugolv. Jag är fullt aktiv med att BEARBETA karln.


Min söta lilla nisse har jag svårt att gömma undan i jullådan. Han får nog sitta kvar i fotöljen ett tag till.





Det gamla skåpet har jag ärvt after farmor och farfar. Jag är inte riktigt nöjd med hur det ser ut just nu. Har lite planer hur jag ska få till det riktigt bra. Får visa det framöver. Bredvid lite vedförvaring i en korg. Svårt det där med vedförvaring eftersom sambon vill ha ett jätte lager inne.



Dessa stolar fyndade jag på en loppis för ett par veckor sedan. 30 kr styck kostade de. Jag har bytt tyget på stolsdynorna men det är mer jobb kvar innan de blir riktigt fina. Blir nog en del slipa och måla i vår. De har inte fått nån given plats i huset ännu. De får stå här och vara fina en stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en liten hälsning till mig