lördag 20 februari 2010




Idag måste jag visa något som varken är perfekt eller det vackraste man sett men jag känner mig ändå oerhört nöjd. För första gången så har jag lyckats att sticka en hel raggsocka. Jag har påbörjat många raggisar men varje gång jag stickat skaftet och kommer till hälen så slutar det alltid med att jag repar upp alltihop. För tålamod är det lite brist på ibland =). Nu gäller det bara att få till den andra sockan också. Om jag får öva några gånger så kommer det nog att bli bra det här också. Det finns ju oerhört mycket fina mönster på sockor som man kan sticka. Ett tips, gå in på   garnstudio.se  där finns massor av gratismönster och stick/virkskola för dom som vill ge sig på lite terapiarbete.

Hoppas ni har det bra där ute i snöstormen.

1 kommentar:

  1. Den blev ju jättesöt! One down, one to go! Hihihi! Jag känner igen det där med lite dåligt tålamod - här är en till! Sen är jag inte bra på att sticka heller så det hade väl blivit en trasselsudd av allt! =) Bilderna är också ursöta!

    Ha en mysig dag!

    Kramar Emma!

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig