onsdag 17 februari 2010


Den stora besattheten hemma oss just nu är nappar. Inget som lilltjejen tänker sluta med verkar det som. När vi försöker dra ner på "tuttandet" så bli hon mer besatt och man verkligen ser vilken njutning och trygghet den där nappen ger. Hon suger som besatt och ser nästan drogad ut. Vi har länge pratat om att rådjursbebisarna i skogen ska få ett paket med alla napparna men då ser man verkligen paniken i blicken och det skär i hjärtat på mamman. Det är inte lätt det här? Allt prat om krogiga tänder och bettfel är ju inte heller så kul. Man vill ju sitt barns bästa.

Är det någon som har bra tips?

Kram



3 kommentarer:

  1. ♥ Vilken fin sida. Ser att du fått en lika fin julklapp som jag. Den används flitigt här med. Slut med det tråkiga köpebrödet. ♥

    SvaraRadera
  2. Hej, jag behöver också tips:) Har en tjej som har väldigt svårt att vara utan sin älskade napp och det bir inte bättre av att lillebror har en! Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken söt bild! Hoppas att ni hittar en fiffig lösning på problemet! Jag har ju inga egna barn men mina föräldrar satte fast en napp i ett snöre i köket och där fick jag stå och suga på nappen när jag behövde. Det var ju inget mysigt att stå där! Hihihi!

    Kramar Emma!

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig