fredag 21 maj 2010


Små smultronblommor tittar fram


De första nyskördade rabarberna


Gjutna konstverk gjorda av mig =) Första gången jag provade och det var jätte skoj.

                                           

Många staketpinnar blir det


Hej på er
De senaste dagarna har kretsat kring trädgårdsarbete hemma hos mig. Det har ju varit fantastiskt väder och jätte skönt att vara ute. Jag har haft turen att få vara ledig dessa dagar och hunnit med massor. Rabatterna har rensats och den knappt existerande häcken har snyggats till. Veranda räcket är på gång så det har blivit massor med målande. Det ska bli spännade att få se det slutliga resultatet och även skönt att få bocka av ett av projekten den här sommaren.

Trevlig helg

2 kommentarer:

  1. Vad härligt med smultron och rabarber. Jag längtar verkligen fram tills dess att jag kan få göra rabarbersaft! Det är sååå smaskigt! Tänk att få göra en härlig paj och sätta sig ute i solskenet och njuta...

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  2. Ska bli kul att se hur räcket blir. Du hade tur att pricka in ledighet i det fina vädret. Skulle vilja prova på att gjuta någon gång, är det krångligt? Just nu har jag rabarberkräm på avsvalning, så smaskigt det ska bli med macka till...mår kissen bra, är de sålda nu eller. Vi är lite veliga här hemma..
    Kram Anna

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig