onsdag 26 maj 2010


Hej på er

Idag har jag bakat något som jag längtat efter länge, länge. Empanadas. För några år sedan så vistades jag och några vänner en längre tid i Mexico. Man kan säga att vi bodde där för vistelsen blev för min del sammanlagt 1½ år. Vi delade bostad med Mexikanska vänner och levde där som vilka som helst. Tillslut kände man sig inte längre som en turist och man undvek turismen så gott det gick. Ibland hade vi gårdsfester med storgrill, någon kom med en gitarr, någon annan kom med en låda cerveza och alla som ville var välkomna. Bjuder du idag, så bjudar jag imorgon. Allt ordnar sig. Skön avslappnad stämning. Något som lätt är beroendeframkallande. Jag tror inte jag ägde en klocka under min tid där för det fanns inga tider att passa. Det var en härlig tid och jag är så glad att jag rest så mycket som jag gjort. Hur som helst så brukade  vi ibland äta nybakade empanadas till frukost. Det köpte man av någon Majakvinna som stod och sålde nygräddade i något gatuhörn på väg ner till stranden eller på väg hem ifrån efterfesten :). De kan vara fyllda med olika saker men mina favoriter är köttfärs, kokt ägg, persilja och oliver. Mums. Idag ska jag bjuda mina nattkompisar på det på jobbet.

Ha det så bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en liten hälsning till mig