måndag 12 april 2010

Lekstuga

Ellas lilla stuga






 Vi har precis haft storstädning i lekstugan eftersom det har en tendens att bli mycket skitigt där inne. Allt har diskats, torkats av och golvet har moppats. En riktig vårstädning helt enkelt. Vi är överens om att geggamojan stannar i sandlådan men ibland så glömmer vi bort. Det är ju så frestande att få "laga mat" på riktigt där inne. Denna lilla stuga är en stor favorit fina dagar.

Stugan har extra takhöjd, så vi stora också kan vara med på ett hörn ibland. Det finns en kiosklucka på ena långsidan som man kan fälla ut, där blir man serverad div god mat som lagas där inne. Stolar och bord är köpta på Ikea. Gardinen har jag sytt. Leksaker är köpta hos Krabat, blåelefant, ikea, rice och några loppis fynd.
Kram Karro


3 kommentarer:

  1. Härlig lekstuga!
    Den skulle nog mina tjejer vilja ha (fast de börjar blir för stora för lekstuga) De har lekt i vår lekstuga så himla mycket. Men mycket gäggamoja har det blivit. Man städar och så håller de sig ett tag. Har ni byggt den själva?
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej, vad kul att se bilder från er lekstuga:) Vi ska börja inreda vår i helgen! Jag längtar, vad kul att få lite inspiration. Den söta lilla spisen har jag också beställt. Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig blogg du har!!! Gillade din hallmöbel jättemycket! Får man härma lite, kanske?

    Vilken mysig liten lekstuga ni har! Den ser inbjudande ut! Vi ska bygga en stuga till våra små i sommar, men vi har inte bestämt hur den ska se ut än. Ska bli jättekul!

    Kram Anna i Småland

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig