lördag 24 april 2010







Det ska bli så kul att snart få visa min färdiga tvättstuga för alla. Idag har vi haft storstädning där inne för att röja ut alla lager av verktyg som upptagit all yta. Man har nästan fått bestiga berg bara för att ta sig fram till tvättmaskinen =).  Nu börjar äntligen alla bitarna falla på plats. Pärlsponten är ditsatt, platsbyggda garderober är byggda. Lister börjar komma upp (det går lite långsamt, hihi), det är tydligen väldigt trist att såga och sätta upp. Nu ska jag måla allt, ett par vändor. Tyger är nyinköpta, det blårandiga tyget ska jag sy ett drapperi av som ska få dölja den fula frånlufts värmepumpen. Fint med lite blått bland allt det vita.

Trevlig helg önskar jag er alla, själv ska jag gå på ett nytt nattpass om ett par timmar.

2 kommentarer:

  1. Hej Karro, Jag har inte glömt bort dig och din fråga om vårat garage. Så kul att ni gillar det :-)

    Jag måste erkänna att just garaget har inte jag varit med och planerat vidare mycket, utan här har mannen jobbat med helt fria händer.

    Det är jätte svårt att tipsa garagebygget och kostnader m.m. Mycket hänger på hur van man är att hålla på. Egentlig en är det ju som att bygga ett helt nytt hus. Väldigt tidskrävande om du frågar mig ;-) särskillt om man som vi ska göra jobbet själv... Men har man tiden och tålamodet, kan man så klart tjäna mycket på att göra det mesta själv.

    Lite kort om de olika kostnadsposterna:
    -Plattan (6x12) kostade ca 20-25 000kr betong, sedan tillkommer kantleca för ca 5000kr, isolering m.m

    -Stomresningsmaterial material 40 000kr (men enligt mannen har virkes priserna gått upp ca 20-40% sedan 2002 då vi byggde garaget.)

    -Vi anlitade hjälp med delar av stomresningen, två byggare i en vecka (till en kostnad av ca 20 000kr). Resten har min man gjort själv.

    Förrutom själva skalet tillkommer ju kostnader för tex fönster (vi köpte från varbergs trä till ett bra pris 2500kr st), takstolar, isolering, ytterdörr och garageport för 11000kr m.m m.m

    --Garaget kostade ca 200000kr oinrett. (Vi hade siktat på ca 150-175 000kr, men som vanligt blir det alltid lite dyrare än man tänkt sig)

    Jag vet inte om du läst mina inlägg om garaget annars kan du läsa mer i detta inlägg, som också länkar vidare till de två andra inläggen jag skrivit om garaget http://smalltownstyle.blogg.se/2008/january/g02-bygglovs-ritning-for-garage-juni-2005.html

    Tyvärr har jag inge mer bra kort på garaget just nu (innan digital kamerans tid...). Men är det något speciellt ni vill titta på så kan jag knäppa lite nya kort och skicka om ni vill.

    Lycka till med era garage planer och återkom gärna om ni har fler frågor.

    Varma hälsningar
    /Sara

    SvaraRadera
  2. Väntar med spänning på att få se resultatet;).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig