fredag 16 april 2010

Allrum




En arbertsvecka är slut och jag är långledig....Skönt.
Den här helgen ska jag ägna åt att pyssla och fixa. Jag håller för tillfället på och ändrar om uppe i allrummet. En yta vi aldrig vistas på, bara passerar och det är ju lite synd. Tänkte därför försöka få till en liten mysig blogghörna/kontor där uppe. Skänken som är så fin och som stått undangömd fick komma fram. Den fick jag av min pappa för många år sedan och var väll aldrig någon favorit. Nu när man är lite äldre och klokare är man jätte glad för en sån här gåva. Den rymmer massor med saker. Skrivbordet är ett nyinköpt blocketfynd. Det ska jag måla med linoljefärg. Har aldrig målat med det förr men kan vara värt ett förök eftersom det blir så fin målad yta. Har inte bestämt färg än men det blir nog någon bruten vit nyans =). Vad annars?

Har någon några tips om hur man målar med linoljefärg?

Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Oj,vilket härligt skrivbord! Jag har sett liknande på någon blogg och de är verkligen superfina.
    När jag har sett dem på Blocket så brukar de kosta en bra slant, vågar jag fråga vad du fick betala?

    Jag håller själv på att köpa ett skrivbord (eller har eg två på g) på Blocket men nuförtiden verkar det som om man får bjuda där med. Det var därför jag undrade så man vet vart man ska ligga. Tycker dock att det blir lite trist om man ska börja ge bud på Blocket med, då kan man både bli lurad plus att det inte längre är först till kvarn utan säljaren kan ju ändra sig hux flux.
    Fast idag är jag ändå glad för min telefon ringde nyss och jag tror jag har gjort ett annat bra fynd där nu! :)

    Ska bli intressant att se hur det blir med målningen!

    Ha en trevlig helg.
    /Tanja

    SvaraRadera
  2. Wow vilket snyggt skrivbord. Vill ha!

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vad fina möblerna är. Visst är det kul med gamla gåvor. Jag har fått några jag med och jag uppskattade inte dem lika mycket då som nu.
    Era vita sänglampor från IKEA(från ett tidigare inlägg), var de vita när du köpte dem eller har du målat dem? Dem finns nämligen inte i vitt nu.
    Sen har jag en liten fråga till. Hur får du rubrikerna i ditt bloggarkiv att bli i olika storlekar och i det formatet som det är nu? Har sett det på några bloggar men vet inte hur jag ska göra för att få det så.(Har precis startat min blogg så jag har inte så stor kunskap i hur man fixar med olika saker.)

    Ha en skön helg!

    Kram Anna

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig