söndag 28 mars 2010

Va glad man bli av blommor. Jag har svårt att hålla dem vid liv men jag gör små tappra försök i allafall. Ellas och mina fröer börjar vakna till liv. Ett par cm har kommit upp ur de små krukorna och jag hoppas de överlever tills det blir dax att plantera dem ute i rabatten. Skulle vara så fint att få till en stor färgsprakande mormorsrabatt ute på tomten. Ett av mina önskemål är att få till en stor lummig färgstark trädgård med flera trädgårdsgrupper där man kan träffas och njuta i solen. Tyvärr tar det ju lite tid när man börjar från början.


Just nu njuter jag av att kvällarna från och med idag blir längre och längre. Det så härligt med vår och sommarkvällar. Ljuset gör mig pigg och harmonisk. I helgen har jag arbetat min första natt efter semestern. Det var kul att träffa arbetskamraterna igen och några av dem uppvaktade mig lite extra. Till nattfikat bjöds det på vaniljpanacotta gjord på vit choklad och färska hallon. Syndigt gott. Present fick jag också. Jag har verkligen världens bästa arbetskamrater. Tack snälla ni.



Om någon blir frestad så kommer här receptet.

10 Port
6 gelatinblad, 8 dl grädde, 2 dl mjölk, 1 dl socker, 1 vaniljstång, 1 tsk vaniljsocker, 200 g vit choklad

Lägg gelatinbladen i kallt vatten 5 min. Koka upp grädde, mjölk, socker, delad vaniljstång med kärnor urgröpta och vaniljsocker i en kastrull. Tag kastrullen från värmen och rör ner hackad choklad och urkramade gelatinblad. Häll upp i coktailglas och täck med plastfolie. Låt stå minst 3-4 timmar i kylskåpet så det stelnar.


Kram


2 kommentarer:

  1. Men vilken fin tulpansort i den högra buketten! Mmmmm vad god panacottan såg ut;).
    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Din blogg är helt fantastisk och vad mycket härliga inredningsdetaljer! Jag älskar de fransiga rosa tulpanerna!

    Kram Anne i Södersvik :)

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig