tisdag 30 mars 2010

Påsk fint



Då var det dax igen att plocka fram det fina påskpyntet. Så roligt att få göra påskfint. Igår så pyntade vi riset. Ella fixade det högra på bilden, hon hade ett stort pysselsug hon med. Maken ( lite ovant att säga så) har gravat lax som blev så himla god. Hur ska jag klara av att undvika den tills påskmiddagen i helgen? Äggen ska målas och påskäggen ska fyllas. Jag är löljigt förtjust i våra högtidsdagar och traditioner. Det blir lite ledigt och lite jobba i påskhelgen för min del. Men jag hinner med lite firande jag med. De fina kaninäggen är ifrån maileg och köpta hos Elsas hem för något år sedan. Hoppas alla får en mysig påsk och att solen kommer att visa sig lite.

Kram

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Fina dessa ägg från Maileg är. Sådana vill jag ha;). Ska bli så härligt att få lite påskledigt. Jag jobbar ständig natt så det ska bli så skönt att få sova 4 nätter istället för 2;).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Oj oj så vackert påskpynt du har! Måste också plocka fram lite under eftermiddagen:) Kram

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig