fredag 5 mars 2010

Lite vårkänsla




Idag har jag och Ella börjat att beta av vårprojekten. Vi har redan hunnit lämna bort bilen på verkstan och fått tillbaka den. Vi har klippt och planterat om mårbackorna. Vi satt alla förra årets fröer som legat svalt och mörkt hela vintern. Vad som kommer upp blir en överaskning. Jag vet att det är rosenskära, lipiner, riddarsporre och en salig blandning av andra söta små blommor. Kommer det upp så har jag rabatten klar iallafall. Nu är jag precis klar med en maskin tvätt, brödbak och storstädning av undervåningen. Känner mig manisk, dax att varva ner  =) ? Ikväll ska jag iallafall slappa !!!!!

Trevlig helg


2 kommentarer:

  1. Åh så härligt med lite mårbackor tänk när alla krukor är fulla med rosa blommor:)

    SvaraRadera
  2. Vilken fin blogg och vilket fint hus! Är du en ny liten bloggerska;)? Det är jag sen den 14/1 och gillar det skarpt! Kul att ha en egen. Jag har följt några bloggar i flera år men äntligen får jag skriva själv. Ni bor i Fiskarhedenvillan såg jag. Jag jobbar på Elitfönster i Vetlanda. Du kanske har "våra" fönster;).
    Kramis/Heléne

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig