måndag 9 augusti 2010

Nu ska furutrappan väck...


Inte riktigt men räcket och den oerhört läckra lackade furun ska väck. Trappen ska of course bli vit. Detta är något jag ältat sedan vi byggde huset. Helt galet, jag vet. Varför köpte ni inte en vit trapp undrar ni och det undrar vi också. Ja, ja. Det är lätt att vara efterklok. Igår började Tobbe skruva loss trappräcket och skydden under trappstegen. Nu spacklas hål och slipning pågår och jag är oerhört lycklig. Tanken är att trappstegen ska få bakstycken och trappen ett annat räcke och alltihopa ska målas vitt. Under blir det lite dold förvaring när vi byggt in den och fått till en snygg dörr. Kanske ryms även en platsbyggd liten bänk. Nu ska här slipas. 

På återseende

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Trappan kommer säkert att bli så fin med vit färg.
    Och vilket underbart skrivbord i förra inlägget!!

    Du har en award att hämta hos mig =)
    Ha det så bra!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Åh Wow!
    Min högsta önskan skulle vara att du dokumenterar hur ni gör riktigt ordentligt och senvisar här i din blogg!
    Jag har nämligen en lika dan furutrappa som jag vill ha bort!
    Dessutom vill jag inte att det skall vara glipor emellan trappstegen för vi har nämligen hund och ja allt grus och hundhår och liknande ramlar ner på alla saker som står under trappan. Sunkigt!
    Nu går inte hunden så mycket i trappan längre men i alla fall!

    Det ska bli riktigt intressant att se hur det blir! Lycka till!
    /Tanja

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig