torsdag 19 augusti 2010






Nu är äntligen trappan vit. Fyra strykningar tog det med halvblank snickerifärg innan den var riktigt vit. Det var en hel del pyssel med slipdamm, spackling, målning och nyfikna kattor. Vi campade några dagar i vardagsrummet men det var det värt. Vad gör man inte för den vita världen =). Nu ska vi tillverka bakstycken så att stegen blir inbyggda. Ett räcke till trappen kan ju också vara bra att ha. Jag har också insett att jag måste piffa lite i min sterila miljö så att det blir lite mera hemtrevligt. Ett gäng fina tavlor skulle bli fint. Jag behöver helt enkelt några vackra skolplanscher med fina växter på mina väggar.

Hej

4 kommentarer:

  1. Superfint Karro!
    Vilken skillnad lite färg kan göra, eller mycket...Ett räcke och inbyggda steg tror jag kommer göra det ännu finare.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Vilken skillnad! Så snyggt! Blev superfräscht!

    Kramar, Emma!

    SvaraRadera
  3. Wow vilken skillnad! Tänk att vit färg kan göra sådana underverk *blink*.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  4. Oj,vilken skillnad det blev!
    Tänk vad lite ful(?) furu färg kan göra.
    Nu vill jag verkligen måla om våran trappa med........
    Hur känsligt tror du att det blev nu? Jag menar när katterna går där och man dammsuger osv?
    Jag blir så nyfiekn för jag vill verkligen göra om våran trappa jag med.
    Ska bli såå spännande att se fortsättningen men när man ser det här så inser man att det kommer bli superbra! :)

    /Trevlig helg

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig