onsdag 4 augusti 2010

Här hemma målas det för fullt. Är så sugen på att raffsa av alla projekten nu och då är det lika bra att sätta fart innan motivationen dunstar igen. Det här skrivbordet fyndade jag på blocket i våras och nu målar jag det vitt.












Jag målar med linoljefärg för första gången någonsin. Jag har dragit mig för detta tidigare för det är så många som är negativt inställda till det. Man har hört att det är svårt, lång torktid mm. Jag ville göra ett försök och är nu fast. Det blir en jätte fin yta och det är härligt att man har lite tid på sig att kladda innan det torkar. Visst man får inte ha bråttom men det har inte jag. Det tar i allafall två dygn innan man kan måla igen och det krävs nog tre tunna strykningar innan det blir helt bra. Idag har jag gjort de sista fin justeringarna innan det är klart. Färgen är köpt vid Järva byggnadsvård och var inte heller så farligt dyr.  Detta kommer jag använda mig mycket av.

1 kommentar:

  1. Wow,vilket snygg skrivbord!
    Jag letar lite efter nytt skrivbord så jag märker att jag fastnar lite extra vid sånna här fina bilder.
    Va kul att du gillade linoljefärgen, det har inte jag testat ännu men man kanske ska.......

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig