onsdag 30 juni 2010













Härliga pioner. Min absoluta favoritblomma. Jag har planterat ljusrosa i min nya rabatt men de är inte så här fina än. Det kommer nog nästa sommar. Dessa har jag inhandlat för dagen och jag hoppas de kan stå i några dar så jag får njuta av dem.

Idag har vi haft en härlig dag ute i det vackra sommarvädret. Vi klev upp tidigt och fick en massa tråkigt men nödvändigt gjort. Efter detta var vi ute och åt jordgubbar i sommarsolen och Ella passade på att svalka sig med ett dopp i zinktunnan. Tänk om man fick vara 4 år igen och springa näck på gräsmattan och svalka sig i en liten tunna. Va skönt det skulle vara. Efter middagen njöt vi av hemmagjord glass a la Leila. Vi smaksatte den med daimkulor och kolasås. Recepten finns i hennes nya bok one more slice. Så enkelt och gott.



Ha det bra

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilken härlig dag ni har haft och den glassen ska jag prova. Här har det varit mulet och blåsigt men jag laddar upp för helgen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Ja nu är livet bra härligt när det är varmt, soligt och skönt. Men den glassen....mums! Den måste jag också göra.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. hej!

    Jag undrar var solstolen som man kan skymta går att få tag på?

    mvh emilie

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig