måndag 7 juni 2010













Här kommer bilder på ett nästan färdigt altanräcke. Vi är mycket nöjda med valet och resultatet. Det tog en hel del tid och energi att mäta, välja och fundera tills vi båda var överens om storlek och design. Jag vill ha det på ett vis men snickarn i familjen tycker inte alltid som jag när det kommer till den praktiska och realistiska biten. Jag vill att det ska vara fint medans han tänker på fukt, stabilitet och hållbarhet. Trist men nödvändigt. Ja,ja. Nu är det bara dekorlister, målning och fräsning av stolparna kvar. Mycket trevligt. I trädgården så blommar det för fullt och det gör att jag bara vill ha mer. Oerhört härligt med alla dofter och färger som kommer. Längtar tills vi har fått ordning på tomten ordentligt.  

Kram Karro

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar altan! Javisst är det härligt med alla dofter som finns ute nu. Man vill inte vara inne!

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev! Ni valde definitivt rätt! Underbar altan, hoppas ni njuter av att fika/äta/mysa på den!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Verkligen jättefint!
    Jag är i precis samma läge som du var förut, vad ska man välja??? Är jättesugen på att göra liknade räcke som er, skulle gärna se lite bilder på när det blev klart, gärna lite detaljer! =)

    //Karin

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig