söndag 26 september 2010






   

  





Vad fort helgen har rusat förbi. Men oj vad mycket vi har hunnit göra. Idag har vi slitit utomhus hela dagen och fått en massa gjort med tomten. Jag har inte visat husets framsida så mycket eftersom den inte är färdig och det är något som jag irriterat mig jätte mycket på. Men allt har sin tid och vi jobbar ju mycket båda två. Idag har vi iallafall grävt färdigt för våra blivande grusgång. Nu ska det packas, läggas på markduk och beställas fingrus. Det tar som sagt lite tid med denna tomt när man väljer att resa upp sina pengar istället för att leja bort jobbet till ett proffs och få det klart lite snabbare. Men jag tror vi båda är överens om att det är värt allt slit om man får unna sig en härlig semester då och då. Nu ska även farstukvisten bli klar. Det tidigare räcket på balkongen uppe och där nere ska anpassas och målas så det matchar altanens räcke. Även en liten trappa måste komma  på plats så det blir lättare att ta sig ner. Vita pardörrar på detta så skulle huset bli komplett. Men de kan jag bara drömma om än så länge.



Efter allt slit så tog jag en lite tur i skogen bakom huset och se här vad jag hittade. Så passande till dagens fläskfilegryta. Lyx att bara kliva utanför dörren och plocka. Detta är en av alla fördelar med att bo i hus på landet.

Nu är det dags för sängen. Godnatt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Här kan du lämna en liten hälsning till mig