torsdag 16 september 2010







Hallå

Jag har inte bloggat på ett tag nu eftersom det inte funnits så mycket tid över. Men nu känns det som jag kommit i kapp igen. Min senaste projekt är detta skrivbord som jag fyndade för några veckor sedan på loppis. Det var målat i flera vita nyanser och såg riktigt skabbigt ut. Nu har det fått sig en omgång med värmepistolen och färgskrapan. Nu fick det en riktig cool avskavd och nött look men det kommer inte att se ut så här, tror jag. Det lutar åt att jag målar det med samma kittvita linoljefärg som det andra skrivbordet till höger. Ella ska få låna och ha det här skrivbordet i sitt rum för där finns det inget för tillfället. Hennes förra sålde jag till en arbetskamrat som behövde ett och jag hade ju en deal med Karln att jag skulle sälja ett när jag släpade hem detta i sommras. Jag kan ju inte ha HUR många som helst. Man ska ju ha plats också, det har jag ju insett. Även fast det är så härligt med gamla vita fina möbler. Idag ska vi åka och hämta en järnsäng som säljs på blocket. Det ska bli spännande. Bilder kommer.

4 kommentarer:

  1. Åh, va fint! Lite orättvist att du har två så himla snygga skrivbord! ;)
    Vilken lycka.
    Jag har ett skrivbord på gång som påminner om ditt nya, avskrapade men tyvärr har det inte så där fina spjälor(eller vad det kallas) ovanpå. Bara en liten hylla och ett litet skåp. Men det får väl duga.
    Vad köper du för linoljefärg??

    Järnsängar är ju också väldigt snygga, eller kan bli! Ska bli kul att se.

    /trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Så fina skrivbord. Jag blir också lite avis på dig för att du har två;).

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kikade in på din sida och blev jätte inspirerad!

    Bilden på ditt skrivbord ink. det nya skrivbordet som skall fixas till blev jag helt fäst vid.
    Det gav mig verkligen en tankeställare och jag måste bara fråga var du har köpt din underbara lampfot :)
    /M

    SvaraRadera

Här kan du lämna en liten hälsning till mig